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2007年 09月 02日

Z4 惜しい、、、2位!!!

本日、スーパー耐久第5戦が岡山国際サーキットで行われました。

Z4MCOUPEが、0.94秒差で2位!!!

今年からS耐に参戦して、やっと表彰台に!!!

優勝車は、Z33フェアレディだが、

3.8Lの特別仕様。

Z4MCOUPEは、3.2Lなので非常に不利な状況ながら、

トータルバランスでカバー!!!


ペトロナス Z4MCOUPEのスペックは以下の通りです。
(ペトロナスHPより参照させていただきました。 ちょっと英語ですが!!)
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PETRONAS SYNTIUM TEAM
  - BMW Z4 M COUPE RACE CAR SPECIFICATIONS

Engine Management System:
BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors,
Ethernet Interface and four CAN busses

Cylinder selective optimized Injection and Ignition

Pit-Speed-Limiter
Quick-Shift; Engine Log Book
Electronic Throttle Control
VANOS Control
ABS
Energy Management:
Distribution and Control of the electric energy
through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit
Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus
Electric loom: Weight optimised
Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils with integrated ignition driver
Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs
Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights
Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism & display control
Length 4415mm
Width 1880mm
Wheelbase 2493mm
Front & Rear Overhang 865mm/774mm
Rear wing width 1504mm
Front & Rear Ground Clearance 80mm / 90mm
Front & Rear Tyres Michelin 27/65-18, 28/71-18
Front Brake Grey cast iron disc
diameter 380mm / 6 pot fixed calliper
Rear Brake Grey cast iron disc
Diameter 320mm / 4 pot fixed calliper
Driveline Sequential 6-speed gearbox, sintered clutch
Engine Layout Six cylinder in-line
Cylinder Capacity 3246 cc
Bore x Stroke 87 x 91 mm
Compression Ratio 12,5:1
Max Power 396 PS at 8200rpm (approximate)
Max Torque 400 Nm at approximately 5750 rpm (approximate)
Max Revolutions per minute 8400 rpm
Cylinder Block One-piece construction
Crankshaft Forged steel partPiston Forged slipper skirt piston
Con-rod Steel
Cylinder Head Aluminium, four valves per cylinder
Valve Train Two chain driver overhead camshafts with variable valve timing
Intake system Six single throttle valves
Carbon fibre airbox with resonance induction optimised inlet pipes
Exhaust system Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter

Cooling system Water / Air cooler
Flywheel Steel
Fuel system Inlet-Pipe injection
One injector per cylinder
5 bar injection pressure
Fuel 5 star lead-free petrol
ROZ min=98
Fuel tank volume 100 / 120 litres
Minimum weight 1,250kg
1200 kg in Nürburgring Specification

以上のように、3246ccで戦っているということです。

重量は、ニュル仕様より50Kg重い1250Kg。。。

レブリミットも8400回転と、おとなしい。。

パワーウエイト3.1Kg/PS

それにしても、1回でいいから乗ってみたいですね。

それから、第6戦は優勝の予感が!!!

Z4MCOUPEと130iの大好きなおじさんより!!!

by gogo130i | 2007-09-02 21:12 | レース | Comments(0)
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