2007年 09月 02日
本日、スーパー耐久第5戦が岡山国際サーキットで行われました。 Z4MCOUPEが、0.94秒差で2位!!! 今年からS耐に参戦して、やっと表彰台に!!! 優勝車は、Z33フェアレディだが、 3.8Lの特別仕様。 Z4MCOUPEは、3.2Lなので非常に不利な状況ながら、 トータルバランスでカバー!!! ペトロナス Z4MCOUPEのスペックは以下の通りです。 (ペトロナスHPより参照させていただきました。 ちょっと英語ですが!!) ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー PETRONAS SYNTIUM TEAM - BMW Z4 M COUPE RACE CAR SPECIFICATIONS Engine Management System: BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors, Ethernet Interface and four CAN busses Cylinder selective optimized Injection and Ignition Pit-Speed-Limiter Quick-Shift; Engine Log Book Electronic Throttle Control VANOS Control ABS Energy Management: Distribution and Control of the electric energy through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus Electric loom: Weight optimised Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils with integrated ignition driver Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism & display control Length 4415mm Width 1880mm Wheelbase 2493mm Front & Rear Overhang 865mm/774mm Rear wing width 1504mm Front & Rear Ground Clearance 80mm / 90mm Front & Rear Tyres Michelin 27/65-18, 28/71-18 Front Brake Grey cast iron disc diameter 380mm / 6 pot fixed calliper Rear Brake Grey cast iron disc Diameter 320mm / 4 pot fixed calliper Driveline Sequential 6-speed gearbox, sintered clutch Engine Layout Six cylinder in-line Cylinder Capacity 3246 cc Bore x Stroke 87 x 91 mm Compression Ratio 12,5:1 Max Power 396 PS at 8200rpm (approximate) Max Torque 400 Nm at approximately 5750 rpm (approximate) Max Revolutions per minute 8400 rpm Cylinder Block One-piece construction Crankshaft Forged steel partPiston Forged slipper skirt piston Con-rod Steel Cylinder Head Aluminium, four valves per cylinder Valve Train Two chain driver overhead camshafts with variable valve timing Intake system Six single throttle valves Carbon fibre airbox with resonance induction optimised inlet pipes Exhaust system Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter Cooling system Water / Air cooler Flywheel Steel Fuel system Inlet-Pipe injection One injector per cylinder 5 bar injection pressure Fuel 5 star lead-free petrol ROZ min=98 Fuel tank volume 100 / 120 litres Minimum weight 1,250kg 1200 kg in Nürburgring Specification 以上のように、3246ccで戦っているということです。 重量は、ニュル仕様より50Kg重い1250Kg。。。 レブリミットも8400回転と、おとなしい。。 パワーウエイト3.1Kg/PS それにしても、1回でいいから乗ってみたいですね。 それから、第6戦は優勝の予感が!!! Z4MCOUPEと130iの大好きなおじさんより!!!
by gogo130i
| 2007-09-02 21:12
| レース
|
Comments(0)
|
アバウト
カレンダー
お気に入りブログ
クロマチック・ハーモニカ... 日々雑記 雑貨と日々の一期一会 ... ・・・花に想いをのせて・・・ オムイと森羅万象 めがね職人の店プリーマ 白金の森から 登別温泉 第一滝本館 た... 奥信濃から~花農家の日々 花日記 ドッカリとねそべりたい! LUNAママのぷれしゃす 中野友加里応援ブログ (... inside out Torihada Lif... 阪神守護天使・今日のおちちゃん 札幌日和下駄 かたこるでおんノート Hibi no raku... Nero caffe ... 廣 -Hiro- B's GARAGE plus-b blog slow life-annex undress パステル通信 禍福は糾える縄の如し 明日☆晴れるかな~♪ exDJ MARIKOの... 機織り職人の仕事場から… Brown Books ... こんなモノ作ってます Life with Leica Kazumoto Igu... Menu,e 《CAFE BLANC【... 皆空窯 泉の かまぐれ便り 裏庭 花木星ミトン chiisanamain... Cafe Terrace... hiro furniture 喫茶つばらつばらでございます。 ライフログ
以前の記事
2023年 08月 2022年 08月 2017年 01月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 03月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 04月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 09月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 2009年 12月 2009年 11月 2009年 10月 2009年 09月 2009年 08月 2009年 07月 2009年 06月 2009年 05月 2009年 04月 2009年 03月 2009年 02月 2009年 01月 2008年 12月 2008年 11月 2008年 10月 2008年 09月 2008年 08月 2008年 07月 2008年 06月 2008年 05月 2008年 04月 2008年 03月 2008年 02月 2008年 01月 2007年 12月 2007年 11月 2007年 10月 2007年 09月 2007年 08月 2007年 07月 2007年 06月 2007年 05月 2007年 04月 2007年 03月 2007年 02月 2007年 01月 2006年 12月 最新のトラックバック
検索
タグ
BMW(150)
130i(67) 北海道(48) 130i(48) 気温(40) iPhone(32) 新型ノート(31) BMW(27) 景色(23) 車(22) 日産(18) ハーモニカ(16) 雪(16) ミシュラン(15) 収穫(15) 薪ストーブ(14) ニュル(14) スーパー耐久(13) 小麦(13) サニー(12) カテゴリ
全体 ドライブ グルメ 音楽 北海道 lowther スピーカー 雑誌 気象 趣味 フィアット 景色 イタリア 行事 農業 健康 出来事 クルマ全体 仕事 薪ストーブ ハーモニカ 鉄道 オーディオ 自動車 評論 未分類 その他のジャンル
最新の記事
外部リンク
ファン
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧
|
ファン申請 |
||